Apr 2, 2009

week 9 of the semester/trimester



well, i am currently in the 8th week of the semester. next week should be the week 9 for me. and as usual, i have plenty of work to be done.


benda yang dah biasa di gembar-gemburkan oleh aku adalah 'aku sangat banyak keje'. (ye. macam aku sorang je yg banyak keje. orang lain mesti ade lagi byk keje yang menimbun dari aku.)

there are two midterm exams for that week. finance exam is on wednesday and e-commerce exam on saturday. and the worse part is, i have presentation on tuesday night. this is killing me. can't i just get rid of this all? (ya. even i know the answer, but i would like to ke
ep on asking the same thing again and again in life).

nampak macam simple. tapi orang yang mengalaminya sahaja yang tahu. presentation tu pasal case study. this time it's about Electro-Products Limited. dan keje tu kena start dari awal, tak boleh last minit. sebab ade banyak kena buat bile kita present. report, slides, preparation and findings...dengan meetingnya lagi. berapa kali meeting, pastu bukan sekejap-sekejap je boleh dapat outcomes and solutions kan? kena gak discuss betul-betul to ensure that everyone is clearly understand about the case since we are going to prese
nt it and to explain it to others. the hardest part is when you do wrongs, people will bomb you for sure. there will be two groups that will critic the presenter. there must be. the tips is, you must not commit any mistakes, seboleh yang mungkin. kalau tak. menjawab la. (tapi mesti la still ade salah here and there. we are just a human beings kadang-kadang ada benda yang kita tak perasan). tu belum dicampur dengan q&a sessions dari yang lain pula. fuhh! tension weyh. seriusly. masuk la kelas strategic marketing ni. korang rase sendiri.

bukan itu sahaja. yang paling benak kat kepala aku setiap hari tentu lah final year project aku. sebab subject ni tak ade kelas. senang-senang je kita boleh alpa. so pandai-pandai ko la nak buat keje tu bile mase. kalau ko tak beringat alamatnya memang kiok la. aku tak abis lagi distribute questionnaire. orang lain dah nak start analyze data dah agaknya. lembab betul la aku ni!! takpe takpe another 100 more to go. hope tha
t i will finished it all instantly. bayangkan aku dah cari 200 respondent untuk jawab questionnaire aku ni dan dengan pertolongan rakan-rakan juga la (terima kasih banyak-banyak tak terhingga). kenangan, malu gak nak tanya strangers kan.. "sorry to disturb. do you have time? will you help me do my survey? this is for my final year project. thank you".

ni untuk week 9 je. belum duedate assignment and all. melambak gile. otak aku ni dah berserabut dan tak bersusun. hah! dengan assignment finance, retail untuk buat library model lagi, marketing plan, strategic management, nak study final lagi sebab start akhir may dan bla bla bla. ada lagi tak yang tertinggal? haih. kepala pun dah naik bingung. perasaan pun dah makin berkecamuk!

tension? dah tak tension dah~. dah lebih dari tahap tension. dah macam dah meletup pun ni kot. nasib baik la the end of week 9 tu nanti probably on sunday nanti we all nak picnic!! harap-harap jadi la ke PD. bestnya! boleh bawak bella sekali. santai-santai. bella jarang keluar, kalau keluar pun memang biase ke pantai je. excitednya!

now, aku kena kuatkan semangat untuk hadapi semua hari tu supaya dapat ke hari picnic tu nanti. betul tak kawan-kawan?

candid picture of mine snapped by Qilah in strategic marketing class and heaven yes! i'm intense that time cause i've been trying hard to prepared myself for the presentation (case-Quaker Oats Company: Gatorade and Snapple Beverage)


p/s: alahai. tak sabarnya nak share cerite ap
ril fool. nanti la baru post entry april fool tu. hehe.

2 comments:

Ain said...

fuiyoo.macam stress je?

azwin khairuddin said...

fuh. mana ade stress seyh. dah lebih dari stress. xtau la nak explain camne. kalau lebih dari stress tu ape eh?? xtra xtra stress