Oct 20, 2010

hendak lagi


tolong lah. tolong lah. nak sangat-sangat-sangat-sangat.

1. nak pergi BANDUNG. tolong. sampai masuk dalam mimpi time demam. kenapa aku jadi macam orang gila entah sehari ni. harap-harap esok aku jadi normal. (betul pun. bila da masuk tengah malam baru aku boleh pikir rasional sikit)

2. iPhone. white color please. style habis seyh. serious sesuai sangat untuk aku. tak kesah la kalau 4g terlalu over budget aku, 3gs pun okay apa. (bila masa aku ada budget lagi lepas dah berenti keje ni? berangan betul)

3. wedges vincci. dari raya kempunan nak beli cuma rasa tu not necessarily kena beli so aku abaikan perasaan aku tu dan beli benda lain yang keperluan. 'wants' comes after 'needs'.

ini je setakat ini. whatever it may takes, i have to and really need to get a job first. before thinking of to have all those list. tak de la banyak sangat pun sebab rasanya aku dah ada semua. ini antara perkara yang asik berlegar-legar kat kepala otak.

first thing first. so, the first things that i wanted to have right now, so badly, so hardly, really really and bla bla bla is

a JOB please. please. please.

kalau tak. tak payah berangan nak yang berderet kat atas tu ye cik azwin.

guess i'm just too tired of waiting the good sign but i'm never gonna give it up cause i believe miracle always happen. i pray for the best. i know that all of this effort that i've given might pay me somehow. i know God have his own plan for me dan aku redha pada setiap apa yang bakal menimpa. aku sedar aku cuma hambanya. aku perlu jadi lebih taat. aku bersabar dan bersabar. setiap yang berlaku kan ada hikmah. sebagai orang islam aku kena yakin dan percaya pada qadaq dan qadar. rezeki semua datang dari tuhan. semua yang aku ada sementara. dia boleh amik bila-bila sama macam kerja lama aku. tapi aku tak menyesal. aku tau ada hikmahnya setiap yang berlaku tu. tuhan selalu beri dugaan. aku kena lah kuat tangani semua ini. kuat azwin! kuatkan semangat.


p/s: kenapa masalah blog aku dah tak boleh ada color-color dekat font dia ni? pelik betul. rasa nak marah je ni.


No comments: